Kurs høst 2019

Yin yoga, barselyoga, vinyasa yoga, kundalini yoga, virya yoga, spa yoga og mer yumminess

 
Yin.jpg

Yin yoga

Kurstid: 90 minutter x 12 (ingen undervisning i uke 40 - høstferie)

Når: torsdager kl. 20.00 - 21.30 f.o.m. 5. september

Instruktør: Anita Abrahamsen

Yin Yoga er en medisinsk yogaform hvor vi arbeider iht. taoismen og derigjennom tradisjonell kinesisk medisin.

Dette er et rolig yogakurs hvor vi søker inn mot vårt innerste potensiale for stillhet og utvikling.

Vi arbeider i hver yogastilling en stund for å stilne oss og komme i dyp kontakt med oss selv og hvordan vi faktisk har det.

Når vi arbeider med en yogastilling over lengre tid og i tillegg arbeider med dyptgående/avspennende pust, vil vi få mulighet til å tøye og styrke dyp muskulatur, bindevev og ledd/leddbånd. Når vi går over i en ny stilling, gjør vi dette i en flytende overgang, som stimulerer kjernemuskulatur og som sørger for at livskraften, Qi, er tilstede under praksis.
Selv om yogaklassen er rolig, er det allikevel fokus på styrke. Enkelte av yogastillingene kan være krevende for knær, hofter og skuldre.  

Ullmatter, bolstere (yogapute), klosser o.l. til gratis utlån.

Plasser: 11

Pris: 2500 NOK - DU BETALER MED KORT VED PÅMELDING

PS! Bindende påmelding.

 
53711516_332521894058090_1583873768558690304_o.jpg

Vinyasa Flow

Kurstid: 75 min. 12 ganger (ingen undervisning i uke 40 - høstferie)

Når: Tirsdager kl. 20.00 - 21.15 f.o.m. 3. september 2019

Instruktør: Hilde Øverås

Bli med sammen med pusten din og flyt gjennom sekvenser over 12 tirsdager. Hver klasse har et tema som for eks. kjernemuskulatur, vridninger o.l. Moderat og dynamisk klasse hvor stillingene holdes kortere enn i annen dynamisk yoga i selve flytsekvensen.

Du lærer om bruk av pust og kroppslåser (ikke fortvil - du er jo der for å lære), og som alltid, modifiseringer eller alternativer ut fra deg! Etter flyt roer vi ned med noen sittende/liggende øvelser. Avsluttes med avspenning hvor du får muligheten til å utforske kontrasten mellom aktivitet og hvile. 

Det legges vekt på tilbud av justeringer og instruksjoner med hensikt om en innsiktsfull yoga hvor du lærer ting du også kan bruke i en eventuell hjemmepraksis.

Det er fordelaktig å ha gjort noe fysisk yoga tidligere.

Matter, bolstere (yogapute), klosser o.l. til gratis utlån.

Plasser: 12

Pris: 2300 KR - DU BETALER MED KORT VED PÅMELDING

PS! Bindenede påmelding!

 
IMG_9912.jpg

Restorative yoga (yoga spa)

Kurstid: 75 min. 12 ganger (ingen undervisning i uke 40 - høstferie)

Når: Onsdager kl. 20.15 - 21.30 f.o.m. onsdag 4. september

Fan av Hildes yoga spa?? Nå blir det et helt kurs du kan følge! Hilde senker belysningen, tenner stearinlys og finner frem olje og rolig musikk for å invitere deg til en myk spesialklasse hver uke med kun 10 plasser. Et minutters avbrekk til å komme nærmere din natur!

Fokus ville være bruk av bolstere (yogapute), klosser og pledd til å finne en ro i pusten, kroppen og hodet. Du beveger og holder deg i ro sittende eller liggende. Det er elementer fra restorative yoga, ulike meditasjonstradisjoner og yin yoga.

Avspenningen blir ekstra lang med guidet meditasjon og berøring om du ønsker å motta dette. For alle som puster:)

Pris: 2500 KR - DU BETALER MED KORT VED PÅMELDING

Plasser: 10

Bindende påmelding

 
44988366_508960836249361_1002014762055237632_n.jpg

Barselyoga

Kurstid: 60 min. 6 ganger

Når: kl. 10.30 - 11.30 tirsdager f.o.m. 3.september

Instruktør: Hilde Øverås

Kurs for baby og mamma over 6 ganger på dagtid for deg som er hjemme med baby! Velkommen til deg og junior:)

Ta med deg baby i alder 6-8 uker til de krabber overalt og du ikke får gjort noe som helst;)Vær ærlig mot deg selv om du er klar for å begynne å bruke kroppen igjen, selv om timen er egnet for akkurat kvinner i barsel.

Du gjør yoga som tar hensyn til kroppen din og hele deg etter svangerskap og fødsel. I noen av øvelsene tar vi med baby. Hans/hennes velbefinnende kommer alltid først. Det blir noe sang, noen pusteøvelser, litt babymassasje og selvfølgelig fysiske yogaøvelser for den voksne.

Det er rom for amming, skriking, gråting, latter, skifting av bleier og hva det måtte være underveis i timen.

Matter, klosser o.l. til gratis utlån.

Plasser: 10

Pris: 1250 KR - DU BETALER MED KORT VED PÅMELDING

Bindende påmelding

 
42182228_306256440158052_3030083961150767104_n.jpg

Yoga på dagtid

Kurstid: 75 min. 10 ganger

Når: Onsdager kl. 10.30-11.45 f.o.m. 4. september

Instruktør: Hilde Øverås

Pensjonist, skiftarbeider, deltidsansatt eller hjemme på dagtid av andre anledninger?

For deg som har tid til disposisjon og vil utforske yoga. Ingen erfaring med yoga behøves! De fleste øvelsene kan tilpasses vonde knær, håndledd osv.

Disse 75 minuttene hver tirsdag skal vies til å ro ned, bevege seg i myke bevegelser, huske utpust og strekke og kanskje jobbe litt med balansen. Klassen blir alltid avsluttet med avspenning!

Alt av utstyr (matte, pledd o.l.) finnes hos meg gratis til utlån.

Plasser: 12

Pris: 2000 kr - DU BETALER MED KORT VED PÅMELDING

PS! Det må være minst 6 påmeldte før kurset blir gjennomført!

Bindende påmelding:


kundalini+yoga

Kundalini yoga (med gong)

Kurstid: 75 min. 12 ganger (ingen undervisning i uke 40 - høstferie)

Når: tirsdager kl. 17.00 - 18.15 f.o.m. 3. september

Instruktør: May Katrin Pedersen

Kundalini Yoga timer for oppmerksomhet med fokus på pust og tilstedeværelse, økt energi og sirkulasjon, samtidig som det gir indre ro og balanse. En yoga praksis basert på vinkler, fysiske øvelser/stillinger, pust, rytme, meditasjon og mantra. De fysiske øvelsene er satt sammen i en rekkefølge med et spesielt formål og tema man vil jobbe med. Praksisen passer for de aller fleste uansett fysikk.

Med jevnlig praksis vil du etterhvert merke at du får en økt bevissthet og tilstedeværelse, og at du opplever mer overskudd til å kunne møte både deg selv, dine omgivelser og hverdagens utfordringer. Kundalini Yoga er også et effektiv redskap for stressmestring og håndtere press vi har fra mange kanter i dagens hverdagsliv.

I disse timene vil det være litt ekstra fokus på helsegevinst ved bedre pust, samtidig som alle deler av deg vil få oppmerksomhet.
Øvelsene vi gjør har bl.a en utrensende effekt hvor ikke bare avfallsstoff blir skilt ut, men også indre stress, frykt, frustrasjon, sinne og evt. smerte kan bearbeides og slippe litt tak. = Bedre balanse i deg og mer plass til glede og livskraft.

Timene vil alltid inneholde: inn-toning, oppvarming, fysisk serie, avspenning (med Gong), meditasjon og ut-toning.

Plasser: 12

Sat nam

Pris: 2300 KR - DU BETALER MED KORT VED PÅMELDING

ashtanga+fornebu

Kurstid: 75 min. 12 ganger (ingen undervisning i uke 40 - høstferie)

Når: tirsdager kl. 18.30 - 19.45 f.o.m. 3. september

Instruktør: Monika Amundin

Ashtanga yoga for nybegynnere er en dynamisk yogastil, hvor pust, bevegelse og meditasjon kommer sammen. Ashtanga yoga passer i prinsippet for alle, man starter bare med forskjellige utgangspunkt. Dette er et nybegynner kurs, som passer alle nivåer og aldre. Praksisen/serien bygges gradvis opp gjennom kursets gang, og målet vil være at deltakerne kjenner at de kan fortsette med egen praksis etter endt kurs. Eller et videregående kurs med fordypning og flere stillinger i serien. 

Den faste serien vi lærer ut gir økt kroppsbevissthet, løser opp spenninger, gir styrke, smidighet, energi men fremfor alt balanserer sinnet, og kan redusere stress, indre uro og fremme bedre søvn, -og livskvalitet generelt. 

Dette kurset tar for seg første serien av Ashtanga Yoga. 

Monika Amundin har praktisert Ashtanga Yoga i 16 år, og har de siste to år undervist yoga på fulltid. Hun har sin base på Puro Yoga i Oslo, hvor hennes lærere har en nær kontakt til Mysore i India hvor Ashtanga yogaen har sitt opphav. 

Plasser: 12

Pris: 2300 KR - DU BETALER MED KORT VED PÅMELDING